*

hannuaro1

Tuulivoimaloiden maineen valkaisulla on kiire

  • Rahan valheet
    Rahan valheet
  • Unelmat uppoavat
    Unelmat uppoavat

Porissa Peittoon tuulivoimalaa käytiin halaamassa ihan Helsingistä asti, halaamista voi verrata Juudaksen suudelmaan, tarkoitus oli ihan toinen. Rahat vaan nopeasti talteen mitä vielä on tarjolla, luonnosta tai ihmisistä välittämättä.

Tuulivoimaloiden aiheuttama värähtelyenergia on vaarallista. Tuulivoimalan äänen vaarallisuus piilee siinä, että sen vaikutusalueilla asuville sen vaikutusaika on pitkäkestoinen. Sairastumisia on jo tullut, ja epidemia etenee tuulivoimala-alueiden lähellä.

 

Tutkimuksien tuloksia on maailmalta saatavissa, puolesta ja vastaan, juupas eipäs väittely on saanut lapselliset mittasuhteet Suomessa. Propaganda maalaa tuulivoimalat turvallisiksi, vaikka ei ole esittää minkään luokituslaitoksen turvallisuustakuu sertifikaattia.

 

Valtioneuvoston kanslialla on mahdollisuus tilata haluamaansa tutkimus- ja selvitystoimintoja vuosittain kymmenellä miljoonalla eurolla. Suomessa on asiantuntijaelimenä Turvallisuuskomitea, joka seuraa kokonaisturvallisuuteen liittyviä asioita. Komiteaan kuuluu ministeriöiden kansliapäälliköt, turvallisuusviranomaisten edustajat ja erityisasiantuntijoita tarpeen mukaan. Häpeällinen bisnes verorahoilla on aika lopettaa, ei tätä köyhän kansan kuppausta voi enää katsoa kukaan itsensä ihmiseksi luokitteleva viranomainen tai poliitikko.

 

Tuulivoimaloiden aiheuttamat terveys- ja ympäristöhaitat ovat niin suuri turvallisuusuhka Suomessa että se kuuluu Turvallisuuskomitean työsarkaan. Kansalaisten turvallisuuden tunne on heikentynyt tuulivoima häiriön takia, länsirannikolla on jo kriisitilanne.

 

Länsirannikon heikko taloustilanne on vaan huonontunut tuulivoimaloiden myötä. Ei saatu tuulivoima työmaille suomalaisia, asentajat tulee voimalat myyvistä maista, jotka keräävät myös pääasiassa voitot kotiin vuokra mailtaan. Maanomistajat eivät ymmärtäneet vuokrasopimusten pienellä kirjoitettuja tekstejä ennen allekirjoituksia. Eivät ne alueet koskaan enää palaudu ennalleen metsän kasvuu-alustaksi. 

 

Mielenkiinnolla odotan mitkä ovat ne selitykset joilla edelleen yritetään kiillottaa tuulivoimabisneksen tahriintunutta moraalia ja oikeutta aiheuttaa terveys- ja ympäristöhaittoja Suomessa.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

3Suosittele

3 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (45 kommenttia)

Käyttäjän VelluHeino kuva
Vellu Heino

Olet nyt muutaman vuoden pauhannut tuosta tuulivoiman demonisuudesta,niin kerrohan nyt suoraan oletko siis sitä mieltä,että tuulesta ei saa energiaa ottaa?

Käyttäjän seppoviljakainen kuva
Seppo Viljakainen

Vellu, with all due respect : katsoisitko alla olevan tuulivoimaloiden tuotantokäyrän tällä viikolla ( tuulee harvinaisen hyvin):

http://www.fingrid.fi/fi/sahkomarkkinat/kulutus-ja...

Jollet ymmärrä nauraa tai kauhistua , suosittelen lämpimästi sähköverkon perusasioiden opiskelua.

Hyvä vihreä tahto ei riitä tekemään sattumasähköstä järkevää energiaa ; kyllä, kyllä, ...Saksa, Saksa, Sak....

Taas kerran katsokaamme yhdessä , mitä Saksa on saanut aikaan panostamalla 1000 miljardia ( Leo Stranius , vihreät) täysin järjettömään viherpesuun:

https://www.energy-charts.de/power.htm

Klikkaa "all sources".

Vellu ; jolleivat nuo kuvat Sinulle mitään kerro ; opiskele perusasiat, pliis...

Käyttäjän VelluHeino kuva
Vellu Heino

Näyttääkö nuo tilastot mielestäsi siltä,että tuulesta ei saa/kannata ottaa energiaa? vähintään 100MW/h on ihan turhaa?

Huomaa nyt,että en sekoita tähän muuta taloutta eli rahaa mitenkään vaan haen nyt sitä periaatetta.

Käyttäjän seppoviljakainen kuva
Seppo Viljakainen Vastaus kommenttiin #8

Oikein hyvä kysymys ;

Täältä näet Saksaan asennetun sähkötehon määrän :

https://www.energy-charts.de/power_inst.htm

Kuten huomaat on aurinko/tuulitehoa huikeat 80 GW ; Suomessa 1 GW.

Saksan sähkötehon tarve pyörii n. 80 GW:issa.

Vellu , miksi Saksa ei sulje iljettävästi säteileviä ydinvoimaloitaan tai pienhiukkassilla tappavia hiilivoimaloitaan, vaikka hyvistehoa on yllin kyllin?

Sitten se satu hiilidioksidipäästöistä :

http://www.climatechangenews.com/2016/03/14/german...

Käyttäjän VelluHeino kuva
Vellu Heino Vastaus kommenttiin #10

Mihin et kyennyt vastaamaan. Mikä siinä on niin vaikeaa?

Käyttäjän seppoviljakainen kuva
Seppo Viljakainen Vastaus kommenttiin #12

Niinpä niin, tietenkin..

Olin juuri lisäämässä tämän linkin kirjoitukseeni parin vuoden takaa, jossa yritän valistaa paikallisia ´maailmanpelastajia´ sähköverkon toiminnan alkeista ; uskallan suositella sitä myös Sinulle ; valistus on muuten mennyt täällä Kaakonkulmalla aika hyvin perille : tuulenkansa on ollut täällä viime vuodet hiljaa kuin pissi sukassa,,,

http://www.kymensanomat.fi/Mielipide---Sana-on-vap...

Käyttäjän VelluHeino kuva
Vellu Heino Vastaus kommenttiin #13

Aijotko edes vastata siihen helppoon kysymykseen vai jaaritteletko vain,että saat julistaa omaa asiaasi?

Käyttäjän hannuaro1 kuva
Hannu Aro Vastaus kommenttiin #10

USA:n propagandana on aina ollut ne unelmat, ja unelmat ovat helposti särkyviä.
Hyvät kuvat kertovat enemmän kuin pitkät kirjoitukset:

http://thenewsdoctors.com/wp-content/uploads/2014/...

Käyttäjän hannuaro1 kuva
Hannu Aro Vastaus kommenttiin #8

Periaatteessa tukirahat voi sitten ohjata yhteiskunnan perusinfraan, kun perusinfra hoidetaan mahdollisimman tehokkaasti, resursseja vapautuu ketterään, innovatiiviseen ja kokeilevaan kehitystyöhön. (tuulivoima on tukipolitiikalla tahrittu)

Olisiko tässä ajattelussa suuntaviivoja myös yritysvastuutyöhön, myös tuulivoimatoimijoille?

Käyttäjän hannuaro1 kuva
Hannu Aro

Suoraan sanottuna tuulienergiaa on otettu aina, ei sitä kukaan kiellä. Kaikki muu on turhaa paitsi purjehdus. Luvialla rakennettiin kaljaasi Ihana turistien iloksi Selkämeren luontoon sopivana tuulivoimaa käyttävänä purjelaivana.

Nämä Suomeen markkinoidut suuret prototyyppi tuulivoimalat eivät anna vastinetta yhteiskunnan siihen antamaa rahaa vastaan, ja taas suoraan sanottuna niistä on enemmän haittaa kuin mitään hyötyä yhteiskunnalle. Jos bisnes käyttää verorahaa yli 70% liikevaihdostaan ja tuottaa muutaman miljonäärin Suomeen yhteiskunnan köyhtyessä, ei se ole oikein.

Tuulivoima ei vastaa kysyntään, sitä pakkomyydään, aina kun tuulee se ottaa sähköverkosta itselleen tilan muitten kustannuksella, se vaikka maksaa saadakseen sekunda sähkönsä verkkoon syöttötariffin tarjoaman takuuhinnan takia.

Tuulivoimalat tuotetaan ulkomailta, ei ne tukiaiset suomalaista teollisuutta työllistä. Saksa tukee omaa väkeään työllistävää tuulivoimala tuotantoa, Suomi tukee ulkomaista tuulivoimala teollisuutta. En minä tässä mitään järkeä näe, tuulivoimalat ovat lähiasukkaille vakava turvallisuusuhka. kts. LS:n juttu: http://ls24.fi/artikkelit/tuulivoimaloiden-aani-va...

Käyttäjän VelluHeino kuva
Vellu Heino

Eli tuulesta voi ottaa purjeisiin energiaa ja muuten jättää hyödyntämättä.

Käyttäjän hannuaro1 kuva
Hannu Aro Vastaus kommenttiin #7
Käyttäjän VelluHeino kuva
Vellu Heino Vastaus kommenttiin #16

Eli koska energian hyödyntäminen tuulesta maksaa,niin siksi sitä ei voi tehdä. Hyvä on,tämä riittää minulle. Vähemmällä olisit päässyt sanomalla sen suoraan.

Käyttäjän hannuaro1 kuva
Hannu Aro Vastaus kommenttiin #27

Tuulivoima on kallis haitta, siitä on muutakin haittaa kuin ihmisten terveyden pilaaminen.
"Tutkimus tuulivoimaloiden vaikutuksesta antenniverkkoihin"
Tuulivoimaloiden häiriöistä radiojärjestelmille on tiedetty pitkään. Viestintävirasto selvitti näitä vaikutuksia antennitelevisioon ja matkaviestinverkkoihin.
Kenttämittaukset toteutettiin Peittoon tuulipuiston alueella Porissa.
https://www.viestintavirasto.fi/attachments/Tutkim...

Jotta lukijan ei tarvitsisi kahlata läpi sinänsä mielenkiintoista tutkimusta, tässä tärkeimmät johtopäätökset ja suositukset. Vaikka tutkimus paljolti keskittyy TV-taajuuksiin, on radioamatööreillä myös 144 MHz, 432 Mhz ja 1040 MHz:n alueet, joihin samat lainalaisuudet vaikuttavat.
- Merkittävä häiriö on Doppler-siirtynyt heijastunut signaali voimalan
liikkuvista lavoista, toinen merkittävä häiriö johtuu eteenpäinsironnasta, joka voi ulottua kauas ja aiheuttaa selektiivistä häipymistä, jolloin signaalitaso voi reuna-alueilla lähellä näkyvyysalueen rajaa painua hyväksyttävän rajan alapuolelle osalla TV-kaistaa.

- Lähihäiriöiden vaikutusalue on sekä VHF- että UHF-alueella, samoin
häiriöt voimaloiden takana. VHF-alueella on jonkin verran vähemmän.
- Suositukset: Lähettimet on pyrittävä sijoittamaan niin, että häiritty
alue kohdistuu mahdollisimman harvaanasutulle seudulle, mieluiten
esimerkiksi merelle. Voimaloiden lähialueilla, varsinkin edessä ja
sivuilla alle yhden kilometrin päässä olevan asutuksen TV-palvelut on
pyrittävä hoitamaan sopivin antennijärjestelyin, kuten mahdollisimman
monielementtisellä jagiantennilla, jolla on hyvä etu-takasuhde.
- Antennivahvistimista on tuskin apua, sillä ne vahvistavat myös
häiriöitä. Voimaloiden takana tarvitaan lisäksi alilähettimiä, jotka on
sijoitettava häirityn alueen ulkopuolelle ja siitä sivuun niin, että
kulmaero vastaanottimesta katsottuna voimaloiden suuntaan nähden
on riittävä, mieluiten noin 90 astetta. Hyvät vastaanottoantennit ovat
myös tässä tapauksessa ehdottoman tärkeät

http://oh3ac.fi/Kerhokirjeet%202016/OH3AC%20Kerhok...

Ropi Jarrela

Noin se on. Meillä on Suomessa myös sähköallergisia. Itsellänikin kävi kerran "sähköallergikko", jotta olisin alkanut hänen asiaansa hoitamaan. Kaikkein pahinta oli WLAN -verkon säteily. Hän kulki miehensä ajamana alumiinilla vuoratussa pakettiauton takatilassa.

Kun hän luokseni tuli niin oireita ei ollut, edes taloni WLAN -verkosta, koska kerroin, että en käytä langatonta verkkoa.

Psykosomaattisia oireita on niin tuulesta temmattuina kuin oikeastikin, eikä niitä pidä vähätellä. Mutta positiivinen suhtautuminen kaikkeen vähentää oireita.

Käyttäjän hannuaro1 kuva
Hannu Aro

Haittoja on Porin seudulle tulossa liikaa, tämän ns. offshore demonstraatio hankkeen jälkeen Reposaaressa on tuulivoimaloiden haittavaikutuksesta taas vähän enemmän kokemusperäistä tietoa.

Ihmisten käyttäminen terveysvaikutus tutkimuksissa värähtely energiaa tuottavien tuulivoimaloiden lähellä on kielletty.

Terveydellisen koskemattomuuden vakava loukkaaminen, perustuslain 7 §:n rikkominen:
”Jokaisella on oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen, koskemattomuuteen ja turvallisuuteen. Ketään ei saa tuomita kuolemaan, kiduttaa eikä muutoinkaan kohdella ihmisarvoa loukkaavasti”.
Tuulivoimayhtiöt loukkaavat laajan ihmisjoukon fyysistä koskemattomuutta aiheuttamalla vakavia terveyshaittoja.

Suurimmat urakat menee taas ulkomaisille yrityksille. "Tahkoluodon merituulipuistoprojektissa on nyt mukana viisi kansainvälistä toimittajaa; Siemens, Technip, ABB, Prysmian ja Jan De Nul. Maailman ensimmäiseen jääolosuhteisiin suunniteltuun merituulipuistoon tulee kymmenen 4 MW:n voimalaa, jotka otetaan käyttöön syksyllä 2017".
http://www.sahkoala.fi/ammattilaiset/uutiset/fi_FI...

Ropi Jarrela

Miksi en osta taloa läheltä vesivoimalaa?

Koska tunne turbiinin aiheuttamat värähtelyt, värähtely johtuu maata pitkin noin 1km/aTwh. ollen tuolloin yli 2dB!

En osta taloa myöskään Eurajoelta, koska vaistoan ydinvoimalan säteilyn.

Niin se vaan on!

Käyttäjän hannuaro1 kuva
Hannu Aro

Ja minä ostin tontin varmuuden vuoksi Eurajoelta että pääsen pakenemaan mahdollisen Oosinselän "tuulivoimapuiston" tuottamaa värähtelyenergiaa. Luvia liittyi Eurajokeen eikä Poriin, Poriin pesiytyneen tuulivoimahulluuden takia.
Mäntyluodossa Technipin suunnittelukonttorissa on ihmisiä sairastunut epilepsiaan, joku oli viety tajuttomana pöydän vierestä ambulanssilla Turkuun, ja siihen loppuivat hänen työnsä, selvisi hengissä kuitenkin.

Merikarvialla on uusi hirsitalo tyhjänä jos jollain on halu kokeilla itse omalla kohdallaan mitä tuntoja tämä värähtelyenergia omaan kroppaan tuottaa, kestääkö aivot, pysyykö pystyssä, nouseeko verenpaine, tuleeko päänsärkyä, puhkeaako migreeni tai kestääkö sydän. Talosta muutti kymmenhenkinen perhe pois, lähellä olevat tuulivoimalat pitivät hereillä ja lapset alkoivat sairastelemaan. Talo on rakenteiltaan terve, tutkittu ja mitattu, mitään home tms. ongelmaa ei ole, vain tuulivoimalat tuotiin väkisin liian lähelle.

Ropi Jarrela Vastaus kommenttiin #9

"Mäntyluodossa Technipin suunnittelukonttorissa on ihmisiä sairastunut epilepsiaan, joku oli viety tajuttomana pöydän vierestä ambulanssilla Turkuun, ja siihen loppuivat hänen työnsä, selvisi hengissä kuitenkin."

Helsingissä muutama ihminen on sairastunut geenivirheestä johtuvaan lihavuuteen. Eräs henkilö on lihonut niin paljon, että ei kykene enää kulkemaan ovesta pihalle. Lähellä on korkea talo jonka katolla aurinkopaneeli - siinä syy, mutta mihin?

Ja kävipä vielä niinkin, että hänen serkkunsa kummipoika sairastui epilepsiaan sen jälkeen kun oli soittanut veljen vaimolle!

Käyttäjän hannuaro1 kuva
Hannu Aro Vastaus kommenttiin #15

"Ja kävipä vielä niinkin, että hänen serkkunsa kummipoika sairastui epilepsiaan sen jälkeen kun oli soittanut veljen vaimolle!" -Älä ota enää, nyt riittää jo!

Talidomidia pidettiin 50 vuotta takaperin turvallisena, sitten koko maailmaa järisytti skandaali, kun paljastui, että raskauspahoinvoinnin lääkitsemiseen käytetty talidomidi aiheutti vakavia epämuodostumia sikiöille.
"- Ei ole oikein, että joudumme koko ajan kerjäämään meille kuuluvia etuisuuksia. Haluamme elää itsenäistä elämää kuten muutkin, emmekä jäädä vain yhteiskunnan tuen varaan". http://www.iltalehti.fi/nainen/2011113014852422_na...

Eihän niissä tuulivoimaloissa mitään syytä ole, syy on ihan toinen..
https://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&sou...

Käyttäjän hannuaro1 kuva
Hannu Aro

"Satakunta, rannikko-Pohjanmaa, Etelä-, Keski- ja Pohjois-Pohjanmaa muuttuvat asuinkelvottomiksi alueiksi infraäänisaasteen myötä, kun ensimmäinen syöttötariffikausi on viety päätökseen".

http://karajavuori.blogspot.fi/2016/03/miten-kay-l...

Ropi Jarrela Vastaus kommenttiin #23

Olen kyllä siinä mielessä kanssasi samaa mieltä, että mahdolliset seuraukset kannattaisi selvittää etukäteen. Ei niin kuin nykyään toimitaan, että oletetaan, että kaikki menee ok.

Seurausten selvittäminen etukäteen on vaan liian usein kallista, jopa mahdotonta. Mutta jos tuota etukäteen selvittämisen periaatetta olisi aina noudatettu, niin eipä olisi mausteena suolaa käytössä.

Käyttäjän hannuaro1 kuva
Hannu Aro Vastaus kommenttiin #24

Katainen tilasi Himaselta 700 000€ sinisen kirjan.
Tuulivoiman kokonaistuki potti on n. 5 MRD, josta ilmaa/myyntikatetta on parhaimmillaan jopa yli 60%

Summa on niin järkyttävä, että sillä voi ostaa ihan minkälaisia tutkimuksia tahansa, jossa tuulivoima todetaan täysin haitattomaksi.

Mutta tutkimukset voidaan tehdä myös puolueettomasti lääkärin etiikan mukaisesti.
"Lääkärin velvollisuutena on ylläpitää ja edistää terveyttä, ehkäistä ja hoitaa potilaidensa sairauksia sekä lievittää heidän kärsimyksiään. Lääkärin tulee kaikessa toiminnassaan kunnioittaa ihmisyyttä ja elämää".

Suomessa vaikuttaa sellainenkin toimikunta kuin Turvallisuuskomitea, se ei tee ulkopolitiikkaa. Tämän komitean mahdollisuus olisi selvittää puolueettomasti (jos haluaisi) tuulivoimala-alueiden ympäristön turvallisuus muutokset.
Raukkamaista on jättää asukkaat yksin vahvaa tuulivoimatoimijoiden lakimies armeijaa vastaan, eivät ne mitään sääliä tunne, kun rahantulo voi estyä.
Julkisilla varoilla on helppo tehdä bisnestä riskiä vailla, ja jota vielä hallitus suojelee syöttötariffi säädöksellä.

Turvallisuuskomiteaan kuluvat ministeriöiden kansliapäälliköt, turvallisuusviranomaisten edustajat, erityisasiantuntijoita joita voisivat tässä tapauksessa olla niin tekniikan ja lääketieteen huipulta, sekä edustajia elinkeinoelämästä ja järjestöistä.

Tämän komitean asia on estää tuulivoima epidemian paisuminen katastrofiksi. Matalataajuinen epätasaisesti sykkivä paineaalto värähtelyenergia on terveydelle vaarallista, tämä on tiedetty ja selvitetty ja suuret tuulivoimalat tuottavat sitä yötä päivää aina kun tuulee.
Kaikki muistavat maailmanlaajuisen Talidomidi skandaalin, ei kai tuulivoimaskandaalia voi antaa enempää laajentua.
Sairastuneita on jo liikaa Suomessakin.

Käyttäjän gavia52 kuva
Juha Vesamäki

Mielestäni ei tarvitse katsoa kuin tuota käyrää,

http://www.fingrid.fi/fi/sahkomarkkinat/kulutus-ja... ,

niin pitäisi tajuta ettei tuulesta ole energian tuottajaksi. Mitä järkeä on seisottaa halvempaa tuotantoa kun tuulee, ja sitten tuulen tyynnyttyä ruveta taas käynnistelemään voimaloita. Jotenkin ymmärtäisin jos tuuelella voitaisiin korvata voimaloita mutta kun ne varavoimalat + muut perinteiset voimalat on kuitenkin mitoitettava huippukulutuksen mukaisesti.

Ropi Jarrela

Lithiumin louhinta alkaa olla kannattavaa.
-ymmärrätte tämän kommentin?

Käyttäjän gavia52 kuva
Juha Vesamäki

Litiumilla ei voi tuottaa sähköä, kai ? Kyllähän ne akut hyviä ovat mutta kun tarvitaan sähköä kunnolla, niin siinä ei paljoa akut auta, ja vielä ympäri vuotisesti.

Käyttäjän hannuaro1 kuva
Hannu Aro

Vetypommien vety on juuri litiumhydridinä. Uutta litiummetallia tuotetaan nykyään noin 7500 tonnia vuodessa siviilikäyttöön.
http://www2.hs.fi/extrat/teemasivut/tiedeluonto/al...

http://eijariitta.puheenvuoro.uusisuomi.fi/213945-...

ja vielä yksi puhtaan energian kääntöpuolesta kertova linkki:
http://pipa01.blogspot.fi/2015/09/puhtaan-energian...

Käyttäjän seppoviljakainen kuva
Seppo Viljakainen

Tarjosin tuota fingridin paljon puhuttelevaa diagrammia tuolla ylhäällä Vellulle ; onneksi - ainakin itse niin olen viime vuosina ollut huomaavinani- näitä Velluja alkaa olla aina vain vähemmän : valistus menee perille lopulta.

"Mitä järkeä on seisottaa halvempaa tuotantoa kun tuulee, ja sitten tuulen tyynnyttyä ruveta taas käynnistelemään voimaloita."

Asia on vielä hullummin kuin tuo lauseesi antaa ymmärtää ; ei esimerkiksi hiilivoimaloita voi pysäytellä muutamaksi tunniksi , niiden ylösajo kestää päiviä ; ne ovat tuulivoiman rinnalla " pannut kuumana" odottamassa sattumasähkön polvistumista ; kysymys on sekunnin murto-osista, jotta verkko pysyy päällä : Saksassa eivät ole hiilidioksidipäästöt vähentyneet , vaikka tuuli/aurinkovoimaa on järkyttävät määrät.

Käyttäjän VelluHeino kuva
Vellu Heino

Joko olet todella huono valistaja tai sitten et tiedä valistamisesta yhtään mitään. En ole missään vaiheessa kyseenalaistanut mitään mitä olet linkittänyt ja sinä et,todella surkeasta valistuksen sisäistämisestä,osannut vastata niinkin helppoon kysymykseen kuin esitin. Voin esittää sen vielä kerran: Oletko siis sitä mieltä,että tuulesta ei saa energiaa ottaa?

Tätä asiaa voidaan valistuksen turvin miettiä ilman,että linkkaat ainoataan tilastoa siitä kuinka tasaisesti tai huonosti tuulivoima tuottaa energiaa.Et varmaan ymmärrä tätä,mutta aina voi toivoa..sitä valistuneisuutta.

Koita käyttäytyä välillä kuin mies.

Käyttäjän hannuaro1 kuva
Hannu Aro Vastaus kommenttiin #37

Suomi on vapaa maa. Jos ihan välttämättä haluat tuhota fyrkkaa, niin tee se omilla rahoillasi ja ota energiaa tuulesta. Veronmaksajien rahojen syytäminen tällaiseen hölmöilyyn pitäisi kaiken järjen mukaan olla rikoslain nojalla rankaistavaa.

Tällä tavalla tosi mies toimii, eikä kerjää yhteiskuntaa apuun epätoivoiseen hommaan.

Käyttäjän VelluHeino kuva
Vellu Heino Vastaus kommenttiin #40

Väistämättä toit taas rahan mukaan,vaikka en vieläkään kysynyt rahasta mitään.

Onko asia oikeasti näin vaikea vai oletko fossiili-/ydinenergian lobbaaja mitä suuremmassa määrin?

Käyttäjän hannuaro1 kuva
Hannu Aro Vastaus kommenttiin #41

Et haluaa ymmärtää yksinkertaista asiaa, tuulivoimaloita ei olisi koskaan tullut ilman valtion subventioita. Kukaan ei ole koskaan kieltänyt ketään ottamasta energiaa tuulesta. Tuliko nyt selväksi.
Ja minä en lobbaa minkään energiamuodon hyväksi, markkinaehtoinen energiantuotanto on hyväksyttävää.
Tuulivoima petosta sähköntuotannossa en hyväksy. Ei vähennä hiilidioksidipäästöjä, ei työllistä suomalaisia, myydään pakolla kuluttajille, haittaa markkinaehtoisesti toimeen tulevaa sähköntuotantoa, aiheuttaa terveys- ja ympäristöhaittoja.. Ja tämän puolesta sinä käyt kampanjaa kirjoittelemalla tyhmiä kysymyksiä rahasta, jonka takia tähän on tultu.

Käyttäjän hannuaro1 kuva
Hannu Aro

Tuulivoimalat ovat yksiä perkeleitä Suomen luonnossa, ja joku vielä ilkkuu niiden uhreiksi joutuneita luulosairaiksi jotka eivät pysty ajattelemaan asiaa positiivisesti. Hyi helvetti tätä ahneutta mitä löysä raha saa aikaan. Ettäkö "positiivinen suhtautuminen kaikkeen vähentää oireita". Tällä logiikalla saa sitten kupata yhteiskuntaa ja aiheuttaa terveys- ja ympäristöhaittoja suomalaiseen luontoon.

Ropi Jarrela

Ettäkö "positiivinen suhtautuminen kaikkeen vähentää oireita"

Kuulepa nyt, ja kuten tiedät, tuo pitää paikkansa. Samoin kuin se, että negatiivinen suhtautuminen lisää oireita (keskimäärin). Somaattiset oireet ovat iso tekijä tässäkin asiassa - myönnä pois.

Jos siis ihmistä kaikki vituttaa niin johan silloin elinikä laskee. Mutta jos suhtautuu kaikkeen "pienellä" ymmärryksellä, niin tuskin heti sairastuu edes "vitutukseen".

Niin se vaan on!

Käyttäjän hannuaro1 kuva
Hannu Aro

"positiivinen" suhtautuminen tuulivoimaloihin ei poista niiden teknisestä ominaisuudesta johtuvaa värähtelyenergia haittaa. Terveyshaittojen tunnistaminen kuuluu lääkärin vastuulle, siinäkin on pidettävä vain tosiasiat mielessä. Rakastuminen teknisiin laitteisiin ei korjaa laitteen ominaisuutta.

Lääkärin tehtävä on vastuullinen ja vaativa. Tästä tehtävästä suoriutuakseen hänellä on oltava perusteellisten tietojen ohella halu noudattaa lääkärin jo vuosituhantisia eettisiä velvoitteita.
- Lääkärin velvollisuutena on ylläpitää ja edistää terveyttä, ehkäistä ja hoitaa potilaidensa sairauksia sekä lievittää heidän kärsimyksiään. Lääkärin tulee kaikessa toiminnassaan kunnioittaa ihmisyyttä ja elämää.

Jo keksintö ”tuulipuisto” on jotakin Göbbelsin ja Ville Niinistön risteytyksen tulosta. Puisto mielletään kauniiksi, hoidetuksi ja miellyttäväksi alueeksi. Tuulivoimaloiden haitta-alue ei sitä ole. Haittamyllyzone on kuoleman, tuhon ja epäilyttävien sähkömagneettisten aaltojen synnytyspaikka.

Käyttäjän gavia52 kuva
Juha Vesamäki

"Jos siis ihmistä kaikki vituttaa niin johan silloin elinikä laskee. Mutta jos suhtautuu kaikkeen "pienellä" ymmärryksellä, niin tuskin heti sairastuu edes "vitutukseen"."

Tuo pitää paikkansa erittäin monessa asiassa mutta on yhdet lait joiden alueella mielipiteillä eikä tunnoilla ole mitään merkitystä, ja ne lait ovat fysiikan lait.

Näin se vaan on!

Käyttäjän hannuaro1 kuva
Hannu Aro Vastaus kommenttiin #35

”Käynnissä näyttää nyt valitettavasti olevan voimakkain tieteen, tutkimuksen ja tieteellisen sivistyksen vastainen kampanja sitten maailmansotien välisen ajan”, arvioi Helsingin yliopiston oikeushistorian ja roomalaisen oikeuden professori Jukka Kekkonen.
Näin se vaan on!

Ropi Jarrela

Näinkin:
"Juurikin niin. Kaikkea heikkoa kannattaa tukea, jottei se kaadu!"

Käyttäjän hannuaro1 kuva
Hannu Aro

Nyt kommentoidaan tuulivoimaloita, heikkojen ihmisten tukemisesta olen samaa mieltä, ihmisiä on tuettava loppuun asti.
Tuulivoimaloiden tukemista kannattavat lähialueen ihmiset unohtanut bisneksen tekijä mafia. Näille tuulivoimatoimijoille ei ihmisten terveys merkitse mitään, niin kauan kun sairaudet ja vaikutukset eivät osu omalle kohdalle.

Käyttäjän VelluHeino kuva
Vellu Heino

Tälläkään kertaa ei oikeastaan kommentoitu tuulivoimaloista vaan rahasta. Mikä saa minut ajattelemaan,että tämä on joko kateellisten,katkerien tai muuten vain vinksahtaneiden toteuttamaa ajojahtia niitä kohtaa jotka näkevät mahdollisuuden ottaa _ilmaista_ energiaa tuulesta. Voi myös olla niin,että muut energiateollisuuden kannattajat ovat maksaneet tämän toiminnan.

Ja kaiken tämän päättelen vain siitä,että rahasta on puhetta niin paljon.

Käyttäjän hannuaro1 kuva
Hannu Aro Vastaus kommenttiin #38

Tuulivoimalat ovat aika rankka ihmiskoe, vailla syvällisempää hyötyä, tai romantiikkaa purjelaiva ja tuulimylly aikakaudelta.

"- Wuppertalissa yliopisto Bergische Universität tutkii matalataajuisten äänten vaikutuksia eläviin kohteisiin
- nykyiset raja-arvot ovat vanhentuneita, eikä alle 8 Hz:n taajuuksille ole lainkaan säännöksiä
- ongelmia aiheuttaa matalien taajuuksien äänenpainetaso: se tuottaa värähtelyä, vaikka sitä ei kuulisi
- jotkut ihmiset kuulevat sen silti ja se aiheuttaa heille ongelmia
- suunnitteilla on suuri tutkimusprojekti, ensi kertaa Saksassa
- erityisen mielenkiintoisia ovat pitkäaikaisvaikutukset
- on eri asia osallistua tutkimukseen hetkellisesti kuin olla altistunut infraäänelle esim. kuukauden ajan"

http://santavuori.blogspot.fi/2016/03/sairaaksi-in...

Käyttäjän VelluHeino kuva
Vellu Heino Vastaus kommenttiin #39

Jos infraääni syntyy lapojen pyöriessä eli muuttaa ilmavirtaa,niin miten se ilmavirta jatkuu esteen läpi?

Mikä siellä aiheuttaa taajuuden?

Jos on suunnitteilla tutkimusprojekti,niin miksi jo hehkutetaan lopputulosta?

Käyttäjän hannuaro1 kuva
Hannu Aro Vastaus kommenttiin #42

Ota nyt jo itse vähän selvää asiasta miten matalataajuinen amplitudimoduloitu värähtelyenergia liikkuu ilmassa, maassa, kalliossa, vedessä ja läpi rakenteiden jossa se vielä vahvistuu.

Käyttäjän hannuaro1 kuva
Hannu Aro Vastaus kommenttiin #42

Raumalta saa apua jos ei oma ymmärrys riitä: "Tuulivoimaloiden ääni vaikuttaa pitkäkestoisesti"

http://ls24.fi/artikkelit/tuulivoimaloiden-aani-va...

"Tuulivoimayhdistyksen Anna Tiihonen (LS 13.3.) väitti, että tuulivoimaloiden äänessä ei ole mitään mystistä. Asiahan on näin. Mitään mystistä siinä ei ole.
Suurten tuulivoimaloiden aiheuttaman värähtelyenergian taajuusskaala on erittäin laaja alkaen infraäänistä (20000 Hz), joita ihminen ei myöskään kuule. Tiihonen väittää, ettei infraäänen vaikutusta ole tieteellisesti todennettu.
On syytä selvittää miten värähtelyenergia (ääni) toimii ja mikä tuulimyllyjen niin kuin kaikkien muidenkin äänilähteiden aiheuttamassa värähtelyenergiassa on vaarallista. Tuulivoiman äänen vaarallisuus piilee siinä, että sen vaikutusalueilla asuville sen vaikutusaika on pitkäkestoinen.
Värähtelyenergiaa syntyy, kun värähtelevä kappale saa lähellään olevat molekyylit liikkumaan edestakaisin eli värähtelemään omassa tahdissaan. Ääniaalto syntyy kun molekyylit painautuvat yhteen, erkanevat ja taas painautuvat yhteen toistuvana kaavana. Tämä toistuva ”syke” mahdollistaa äänen etenemisen ilmassa ja väliaineessa yleensä. Mitä tiheämpi väliaine sen parempi ja nopeampi eteneminen on.
Värähtelyn kohdatessa jonkin pinnan se aikaansaa kyseisen pinnan värähtelyn, joka taas etenee pinnan takana olevaan aineeseen. Ihmisen kehosta noin 70 prosenttia on vettä ja vedessä tämä aaltoliike etenee noin viisi kertaa tehokkaammin kuin ilmassa. Joten värähtelyenergia vaikuttaa koko kehoon eikä vain ja ainoastaan korviin, niin kuin Tiihonen yrittää antaa ymmärtää.
Ominaistaajuus on värähtelytaajuus, jolla kappale, järjestelmä, kudokset ym. värähtelevät herkemmin kuin muilla taajuuksilla. Värähtelytaajuuden ollessa sama kuin kohteen ominaistaajuus, alkaa kohde myötävärähtelemään. Tällaista tilannetta kutsutaan resonoimiseksi. Resonanssi lisää värähtelyenergian vaikutusta.
Ihmisen ja eläimen lihaksilla ja soluilla on omat ominaistaajuutensa, joten resonanssia tapahtuu myös ihmisessä. Pehmytkudoksiemme värähtelytaajuus on 7-8 Hz. Tällä välillä värähtely on ihmiselle ja eläimillekin erityisen vaarallinen. Näköaistiharhoja tapahtuu jo niinkin korkeilla taajuuksilla kuin 17-19 Hz.
Paljon en ole anatomiaa opiskellut mutta tietääkseni ihon sisäpuolella on sydän, maksa, haima, munuaiset, sappi, keuhkot, lihakset ja naisilla munasarja ja kohtu ja miehillä omat helynsä. Lisäksi siellä on myös luusto ja monimutkainen hermosto. Kaikki nämä joutuvat ulkopuolelta tulevan värähtelyenergian kohteeksi.
Sisäelimiemme joutuessa alttiiksi matalataajuisen äänen pitkäaikaiselle vaikutukselle häiriytyy niiden toiminta ja riittävän pitkään jatkuessaan tämä ulkoinen energia tulee aiheuttamaan pysyviäkin vammoja. Esimerkiksi sikiövaiheessa, kun solun jakautuminen on vilkkaimmillaan, ulkoisen värähtelyenergian päästessä häiritsemään jakautumista niin, että jonkinasteinen virhe pääsee syntymään, ovat tulokset arvaamattomat.
Todisteita tällaisesta tapahtumaketjusta on paljonkin. Niitä on tutkittu sekä fysio- että psykologisin menetelmin ja tulokset ovat voimakkaasti tukeneet värähtelyenergialle altistumista. Tilastollisin menetelmin on osoitettu, että tuulivoimaloiden pitkäaikaiselle vaikutukselle altistuneiden eläinten ja ihmisten hermostolliset vaivat ja sisäelinten sairaudet ovat merkittävästi lisääntyneet lähialueen tuulivoimaloiden käyttöönoton jälkeen.
Tuulivoimayhtiöt ovat Tuulivoimayhdistyksen sanelijoita ja silloin yhdistys ajaa niiden asiaa. Siellä raha ohittaa moraalin. Vihreää liittoa ihmettelen. Se ei hyväksy geenimuunneltua viljelyä, mutta se on valmis ottamaan riskin äänimuunnelluista ihmistaimista".
Sillai oikke

Käyttäjän vesakauppinen kuva
Vesa Kauppinen

Ropi, koska olet selvästi luonteeltasi positiivinen henkilö niin kuinka ajattelit siis tukea kaikkia näitä "mielisairaita" jotka kärsivät tuulivoimaloiden aiheuttamasta olemattomasta haitasta?

Tokihan jos tuulivoima on kansallisesti päätetty täytyy myös sen johdosta
"kärsiviä" auttaa kansallisesti. Ehdotuksia..

Tuulivoimalat rakennetaan yleensä "talojen viereen" koska siellä sijaitsee valmis infra, ei tarvitse rakentaa kalliita teitä ja vetää piuhoja.
Näin voittoakin jää 60 miljoonaa 59 sijaan, normaalia liiketoimintaa....

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset